Saturday, February 28, 2009

RepubliqueRoti

Salam perpaduan,

Hari ini genap 8hari RepubliqueRoti beroperasi di Restoran Permata Bukit Indah dengan rendah diri dan rasa bersyukur.Bermula dengan langkah yang kecil dalam serba kekurangan,menjual risol dan beliner melalui tempahan(thanks to brother Fit3,kak yesti,pa'an mama dan papa)Kami,aku yanti dan Ferman a.k.a chef G membeli gerai secondhand untuk belajar berniaga.

Teman2 banyak membantu mempromosikan makanan.Oleh sebab itu,Chef G setuju memberi nama RepubliqueRoti-Sandwich Bakar & Teman sebagai nama perusahaan kecil kami.

InsyaAllah dalam minggu ini,signage dan papan iklan akan dipasang atas pertolongan teman karib kami saudara Syamsul a.k.a Ayai.Dia benar2 berbakat dalam 'design and build' advertising signage and printing industry.Puspakom,Celcom Xpac,SkinClub dan Patchee Bakery antara nama2 yang menggunakan khidmat dia melalui syarikatnya Javareka Sdn Bhd.

Sepanjang 1 bulan ini,kami di RepubliqueRoti sedang sibuk mencuba teknik2,sistem yang sesuai,kesukaan pelanggan,komen dan pujian untuk kelancaran operasi bisnes ini.

Dengan harapan yang tinggi,di harap semuanya berjalan lancar dan tabah menhadapi cabaran mendatang.

2 comments:

Popiah Simpul Enak Rasa said...

Berusahalah.. la ni dah nak puasa bro.. ade bukak stall kat mane2 ke? ni la time nak buat duit Insyaallah.. rezeki tu tuhan jer yang tau

Mama Miraki said...

ohhh saya dah jadi pelanggan tetap Roti Beliner ni...sedap...